09 april 2007

Påsken snart slut?

Jag har som vana att färga ägg på påskafton, det är trevligt med en korg med färg-glada ägg. Nu när jag stod där och vände på äggen så började jag att fundera..... kan man färga garn med saftpulver... så borde man kunna färga garn med äggfärger.


Sagt o gjort!

Garnet fick ligga i några minuter bara och sen när jag tog upp det och sköljde ur överskottsfärgen så blev det så här.





Fina pastellfärger, mycket moderna för en 20 år sen!


Men nu har jag några nya påsar med äggfärg så det blir nog en fortsättning på mitt experiment!

7 kommentarer:

Inger sa...

Om jag inte misstar mig är pasteller rätt inne nu också.Färgerna är fina undrar hur de håller.

Désirée sa...

Trevligt experiment. Måste vidareutvecklas!

Anonym sa...

Jättefint!

Nytt liv för några vita härvor som ligger här kanske...?

Annelie sa...

Vad kul! Preis samma tanke hade jag ett par veckor innan påsk. Men grymt besviken blev jag när man i min ICA-affär hade skippat pulverfärgerna och bara hade i "kakor" som typ vattenfärger.
Kommer att fortsätta följa dina färgningsexperiment och, som någon redan sagt, det är hyperinne med pasteller i år. Tyvärr säger jag som ser ut som en blekfis i dem.

Fröken Fräken sa...

Vilken kul grej!!

Anonym sa...

Men du, fortsatte du? Och fixerade du med något? vinäger, ätticka eller så? Och i vilken butik köpte du färgerna?

Anonym sa...

Nu vet jag! Jag hittade såna där tabletter på Maxi och testade igår. Löste upp i vatten och ätticka och öste på som med Koll Aid och micrade i 2+2 minuter och fick en snygg härva sominte alsl var pastellig.
Måste köpa på mej lagret - det reas väl bort på söndag?