28 september 2008

Festivalschal-1

Jag föll! Jag har gjort det förr men inte lyckats med att sticka något.

Jaha, vad var det jag då föll för. Jo! Festival, mysteriestickningen som Stäkets har ordnat tillsammans med Syfestivalen. Nu återstår det att se om jag lyckas sticka lite på den också.


Jag valde inte garnet som var rekomenderat utan tog Grignasco merinosilke som jag köpt från min vanliga leverantör Garnhärvan och bara för att snitsa till det lite så blandade jag två färger för att få en förhoppningsvis melerad effekt. (Sen behöver jag ju inte berätta att det var rester från ett annat projekt som jag hade kvar)

1 kommentar:

Inger sa...

En sån härva räcker ju till mycket.Själv köpte jag garn till den igår,men jag får inte börja än.Den här gången måste jag slutföra ett projekt först.