12 januari 2009

Vad är då på gång redan nu?

I mina burkar finns det en hel del godis.
Schal 1: Festivalschalen som jag har kvar, där har det inte hänt något sen november, jag är på del 3 alltså.
Schal 2: En Icarus som jag började på för över ett år sen, det har inte hänt något på den på länge, skall bli kul att fortsätta!
Schal 3: En födelsedagsschal som skall vara klar innan 30 juni. Det är en schal i blått pälsullgarn från Östergötlands Ullspinneri och mönstret är från Marias Garn. Att jag "vågar" skriva om den är att den som skall få den garanterat inte läser min blogg.
Kofta 1: Den blå bomullskoftan (tarmarna) från i somras ligger o väntar på att monteras och att få en halskant. Suger på den ett tag till.
Kofta 2: Mina lånta fjädrar, snart klar, bildbevis kommer snart.
Kofta 3: inte påbörjad, kommer snart.
Oj, en schal till, nr 4: Det började som ett stickfasthetsprov, en Diamond knitt i dubbel merinosilke, skall nog sticka klart den som en liten halsduksschal, tror jag.
Ja, ja schal nr 5: Är en sån där kafé-stickning då man inte behöver tänka.
Muddar: påbörjade sen länge och inte slutförda. Där kan man snacka om second mudd syndrom!
Så finns det en krokad schal som jag, kanske, gör klar. Jag är inte nöjd med den, så egentligen borde jag hitta på ett nytt mönster.
Jag har ett par krokade vantar som behöver en mössa, kommer nog snart.

Inga kommentarer: