30 januari 2011

Jag har städat.

Ja inte det där med dammråttor!
Men bland mina stickningar!
Jag hittade 6 st påbörjade schalar (sen finns det nog två till på andra ställen)
Dom får ligga kvar, för jag vill nog göra klart dom.
Nja, kanske inte alla, det är två som är tveksamma, men dom får ligga där så länge.
Så hittade jag det här!



1:  Ett par påbörjade sockar. Dom är fina och egentligen vill jag nog sticka dom, men dom är för trånga över vristen så det är svårt att få på sig. Så det är ett snyggt nystan nu!
2: Uppe till höger: Troligen ett par påbörjade barnvantar, det blev direkt upprivet och åter till ett nystan.
3: Så det randiga. Det är en provlapp på hur man stickar randigt utan att få det där "jacket" när man byter färg. Den blev färdigstickad och lagd bland andra provlappar.

Härligt, 3 omgångar strumpstickor som är tillgängliga för annat!

2 kommentarer:

Kristina sa...

oj vilka garner. Men du var verkligen duktig som städade och fann lite bra strumpstickor. Nu får du ju chansen att starta upp något nytt på de där stickorna.

Stick-kine sa...

Så härligt! Alltid roligt att få ordning på nystanen, repa upp känns också bra om man inte är riktigt nöjd. Kram.Kine