12 april 2011

Syfestival i Jönköping.

Dom kommer om våren!
De nya syfestivalerna........ nja, det var ju bara en, men i alla fall.
Vi var tre glada tjejer som åkte till Jönköping i lördags för att spendera dagen bland garner o tyger.
Vi började bra med att svänga av till Väderstad för dagens först kaffepaus. Gott och billigt fika!
Solen sken över resterande färd mot Jönköping.
Elmia var inte svårt att hitta.
Så var det som vanligt kö för att köpa biljetter, men det gick ganska så fort i alla fall.
Jag hade av en mycket outgrundlig anledning bestämt mig för att jag inte skulle köpa något garn.
Som tur är så kan man ändra sig!



Så detta kom med hem.
Lite Opalgarn för att både sticka och kroka med.
Jak-garn, kanske till några muddar?
Sen ett så fint grönt entrådigt garn från ullcentrum, det tror jag att det blir något krokat av. Jag har en idé.....



Så har jag ju alltid lika svårt att bedömma hur mycket min lilla tid räcker till!
Så nu vill jag lära mig att slå frivoliteter och speciellt fjärilar vore kul.

På hemvägen så besöktes ett annat ställe för en kopp kaffe, trevligt på annat sätt!
En mycket trevlig lördag må jag säga!

Inga kommentarer: