01 februari 2014

Hej!

Jodå, det finns liv i mig också.
Fast jag har inte berättat om det här.
Tiden räcker inte.
Har ni hört det förr??
Så idag blir det en bild på ett par vantar som jag köpte (!) på Medeltidsmarknaden i Söderköping i september.


Då kan man undra varför hon köper vantar när hon kan sticka själv.
En enkel anledning.
Jag såg inte hur dom var gjorda.
När jag kom hem så satte jag mig att studera vantarna ordentligt.
Då visade det sig att dom stickade vantarna var virkade!
Fasta maskor genom föregående varvs maska.
Jag provade att virka på det sättet och det blev likadant.
Riktigt kul att lösa ett mysterium.

3 kommentarer:

Stick-kine sa...

Det ser ut som "falsk" nålbindningsteknik. Har själv gjort sådana, det blir jättevarma och täta! Ses på vi på mässan?

Rosenvante sa...

Jag tycker inte det är fel att köpa även om man kan själv, man får och tar idéer helt enkelt.

Marias garnhändelser sa...

Fina vantar!
Jag har hittat ett "nytt" projekt till dej:
http://mariasgarnhandelser.blogspot.se/2014/02/jag-ar-sa-glad.html
Kram & grattis!