26 maj 2006

Boråsresa



Vernissage och visning av Britt-Marie Christofferssons utställning "Stickning- Ett hantverk att utveckla". Underbara mönster, tänk att man kan bli så fångad av provlappar! Vackra och tänkvärda plagg i teknikerna.
Sen hann vi med ett besök på Vävkompaniet! En liten affär med mycket innehåll. Jag föll för blått linsnöre som skall bli grytunderlägg och grytlapp i samma produkt. Sen hade dom ett reflexgarn som jag inte kunde undvara. Användningsområde...?? Sticka i vantar så man syns, eventuellt applicera på kläder.... kan nog komma på fler ideer tror jag.

1 kommentar:

hemskapat sa...

Jag var inne på garnvaruhuset
http://www.esito.fi/epages/esito.sf/sec2piHuC7gRHU/?ObjectPath=/Shops/esito/Products/HEIL
jag köpte reflexgarn Scotch lite 3 M, priset är i €. Rullen är på 200 meter. Det blev 1.95 m inklusive frakt!//Agneta