13 maj 2006

Hakka


Jag är med i en HAKKAlong!
Nu undrar ni vad det har i min handarbetsblogg att göra?
Hakka är norska och det är krokvirkning eller tunisisk virkning som det också kallas.
Vi skall göra 52 lappar med 52 olika hakk-mönster och för att få lite spänning så får vi bara mönster till fyra lappar i taget (och per månad) och dessutom inga nya förrän lapparna är gjorda och redovisade på hakkalongen. Dessa lappar skall sedan sättas ihop till ett täcke. Jag har varit så fantsifull så jag har valt färgerna grått, grått, mörk grått o lite vitt. Lapparna på bilden är lapp nummer 9 till 12, nu väntar jag på mina mönster för maj månad.

3 kommentarer:

Désirée sa...

Det är också handarbete ju!

PysselBitan sa...

Det kommer bli så snyggt när det är färdigt! Färgvalet är enhetligt och skönt för ögat. Lycka till!

Anna Kj sa...

Hej,

Vilka fina prover och vad fint det blir.
Hur blir man med i denna HAKKAlong? Skulle gärna vilja vara med.