22 februari 2008

Jag missade Stick-kafét idag

Jo, det var så här, att när jag kom till jobbet så insåg jag att plånbok, almanacka och glasögon låg kvar hemma!
Då kom beslutsångesten, skall jag åka hem o hämta? Så insåg jag att jag skulle nog klara mig. Men sen när tankarna kom till stickkafét insåg jag att det skulle inte fungera.
Pengar att parkera för, det kan man låna.
Pengar att fika för, det kan man låna.
Men så kom kruxet, glasögon för att se att sticka, det kan man inte låna.
Sen behövde jag jobba ända till klockan fem så det blev inte så mycket tid kvar....
Så nu skall jag kompensera mig genom att titta på lagom stickvänliga program på tv o sticka, med en kopp the bredvid. Så skall jag se om det finns något kvar i chokladförrådet...
Kvällen skall ju avslutas med lite mord i Midsomer, men det blir som vanligt utan stickning.
Nästa kompensationsgrej blir att åka ut till Garnhärvan imorgon när dom har första öppna dagen i butiken.

2 kommentarer:

Trollmamman sa...

Försökte åka tidigare från jobbet för att hämta trollen och få åtminstone några timmar sportlov - det blev ganska precis en enda timme ...

Pga det, och stundande visning av min bostad, känner jag att det inte vore dumt med lite kompensationsledigt - men inte hittar jag några "Morden i Midsummer" att se fram emot - har du dem "inspelade"?

Anonym sa...

Jag kom sent och gick tidigt, men idag ses vi!