26 juli 2006

Fem saker i.....

..jag fick en utmaning av Fröken F (ja, jag skall vid tillfälle lära mig det med att länka!) om:
Fem saker i min frys: lax, hembakt bröd, flädersaft, quornbitar, matlådor.
Fem saker i min garderob: En kilt (som är för liten som jag hoppas att jag skall komma i nån gång), en mockaväst, en oanvändbar kavaj ( är det dags för insamlingen månne?), en enkel blå kjol, sommarlinnen.
Fem saker i min bil: Första förbands kudde, isskrapa, kundvagnspeng, hushållsrulle, sverigekarta.
Fem saker i min handväska: Skruvmejsel, skiftnyckel (liten), nueva, panodil, kam.
Fem saker jag vill sticka innan jag dör: Nu har jag visserligen tänkt att hinna oändligt mycket mer än bara fem saker... men detta kan vara kul att ha som framtida projekt: en arantröja, en stor färöisk schal, en tovad väska (kanske snart aktuellt), en vackert mönstrad väst, en kjol, en kofta med t.ex. fair isle mönster...... som jag sa, det är mycket som kan föras upp på denna lista..

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Intressant! Är skruvmejsel och skiftnyckeln i handväskan till för den lilla cykelmekanikern i dig? *nyfiken*