25 oktober 2006

Roligt i helgen som gick

Jag var uppe i storstaden Stockholm i helgen. Bland mycket annat så var jag på Vincent garner för första gången. Vilken upplevelse, sååå mycket fint!! Jo, det följde med några nystan hem, jag tror inte att jag hade klarat av att bara gå utan något.
Sen råkade jag springa på en garnaffär på Odenplan som egentligen var en handarbetsaffär. I mina ögon så hade dom väldigt mycket garn.... intressanta garner.... och en del billiga garner.... Joo! det gick att knöka ner en del till i ryggsäcken!
Så det STORA, jag var på Kaffe Fassett utställningen på Waldemarsudde. Jag var med en grupp och vi fick en egen visning av en guide som var mycket bra, påläst och kunnig. Fina saker hans lapptäcken och stickningar, broderier inte att förglömma! Det kändes att jag ville hem o börja "leka" med garner och färger och sticka.......
Så fick jag se en "Krakas schal". Jjag hade inte riktigt fattat hur en sån skulle se, men blev mycket positivt överraskad. Så jag funderar förtvivlat över om jag har något lämpligt garn i mina gömmor för en sån schal!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vems är sjalen?

Stickorren sa...

Schalen tillhör Stickas! ordförande.