05 november 2006

Syfestivaldags!

Alla garn-älskares stora begivenhet har varit i helgen som gick. Syfestivalen!
Jag var där liksom många andra.


Nu var ju haren i gott sällskap av många från Linköping Knitters, och det var mycket trevligt att träffas o pratas vid under lunchen.



En monter som var självskriven var denna:

Jag hade en av de workshopar som Sticka! hade ordnat, den i krokning.

Många var intresserade och många provade på, men jag misstänker att roligast hade jag!

Detta var vad jag försökte få andra att bli intresserade av att göra i tekniken krokning.

Så hinner man ju gå omkring o titta på alla fina saker som finns till försäljning. Jag hittade en del roliga grejer:


Några sock-garner, ett bandgarn av nästan antikt slag, jutegarn som jag skall prova att göra grytlappar och/eller grytunderlägg av, till slut en liten påse "godis", synålar av diverse slag, undertrådsspolar m.m.

Efter det åkte jag hem, nöjd efter en intensiv och givande dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och inget blått? ;-)

din angorahalsduk är jättefin. Jag har fortf inte knäckt koden kring spetsmönstret. Å andra sidan har jag haft annat för mej också.

Tack för i fredags, det var en härlig dag!