17 december 2006

En trevlig vecka.

Jag har varit i Lund och firat lucia på studenskegården, (sveriges enda student-korridorboende för enbart tjejer) mycket trevligt luciatåg av de nyinflyttade sen förra lucia.
Senare på dagen så gick färden till Köpenhamn och några garnaffärer där!
Först Sommerfuglen. Där var så mycket fina garner så jag kände prestationsångesten över vad jag skulle kunna använda det till, det slutade med att jag köpte ett korsstygnsbroderi från Haandarbejdets Fremme, en vepa med gräs och blommor designad av Gerda Bengtsson. Några småhäften med mönster på fler broderade blommor av samma designer fick också slinka med. Inga garner här!
Nästa var Handler-garn och utan garn. Detta var roliga affärer, knappar, dragkedjor, band, till det mesta, dom här affärerna skall jag komma ihåg var dom ligger. Här hittade jag lite garn, några nystan shetlandsull som kan bli bra till vantar, blå(!) till halva priset.
Sen passerade jag en affär med fotogenlampor, en sån där affär där det mesta finns, men som man som kund inte hittar!
Sen Uldstedet (på hörnet av Fiolstr.) Där hittade jag lite grå alpacka, vit alpacka och ett svartskimrande garn som kommer att passa som schal. Mycket annat fanns, men det var sånt som jag vill veta vad jag skall göra av det innan jag köper....
Till slut Strikkeboden, då började jag bli mätt på garn..... tittade på allt fint...och gick ut!


Därefter så var det en tur till Tivoli för att titta på alla fina ljus och julpynt som fanns. Ja det var fint, men jag började bli trött så jag uppskattade det inte till fullo insåg jag. Så det var bara att åka hem till dotter o vila o ta sig en kopp te innan det var dags att sova.
Torsdagen var resdag, skönt att sitta på tåget hem och sticka! och på kvällen hann jag en bra bit på min duk, den blir nog klar innan trettonhelgen (kanske).
Nu håller jag på med monteringen av lusetröjan, jag tar det i sakta mak för jag vill vara säker på min sak innan jag klipper sönder den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag köpte Colinette på rea på Strikkeboden och de sista två nystanen av Silk Garden i färg 84. Jag behövde 6 och färgen har utgått!