13 maj 2007

Lite nytt o lite till

Vissa grejer hinner jag inte fota o berätta om förrän de är klara. Titta bara här!




Två par sockar.

Det röda, mindre, paret är inte så konstigt för de började jag med i lördags på tåget till Karlstad. Jag var där o lyssnade på Inger Sandberg när hon berättade om sina glada tröjor. Det var härligt, blanda garner o färger, sticka för att du tycker om det och så kan det bli en tröja av det också. Helt enkelt, användbar konst! Lite mer kan du läsa HÄR .
Det andra paret har jag hållit på med ett tag och där blev det omvänt "second sock syndrom". Första sockan tog lång tid, men när den väl var klar så gick den andra fort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tack för senast. Vilken trevlig dag vi hade i lördags med tågstickning, föredrag av Inger Sandberg och visning av hennes glada tröjor och som avslutning stickning i museiparken i Karlstad.

Hälsningar till dig och Inger från Margareta i Norrköping.

Fröken Fräken sa...

Supersnygga sockor!! Jag tror bestämt det var för länge sedan jag stickade ett par sockor, för när jag fick se dina fick jag abstinens!