30 juli 2007

Lite nytt på gång.

Jag har inte legat på latsidan bara för att det inte händer något här.

Min blågröna hjärtschal är klar, jag har inte fått tag i någon fotograf som kan fota mig med den över axlarna, den blev så stor så jag vill visa storleken.
Sen har jag börjat på en schal i ett entrådigt garn som jag köpte på spole på Östergötlands Ullspinneri för ett bra tag sen.

Så tycker jag det är kul med krokningen, nu har jag ett par vantar på gång. Blått malabrigo skall få värma mina händer i vinter.

3 kommentarer:

Stick-kine sa...

Kul med vante i krokteknik. Det brukar bara vara grytlappar som man ser. Är riktigt sugen på att göra en vante jag med - grillvante? Såg på symässan i Älvsjö en dam som gjorde stjärnmönster - kan du? Hur gör man? Hälsningar från Stick-kine

Inger sa...

Kul att se att du lever och inte bara jobbar.Ses på torsdag!

Anonym sa...

Tråkblogg, ska du aldrig rapportera från stämman? ;-)

Kram å ha det skönt!