18 november 2007

Tågstickning eller utställningstittning.

Jag och stickningen (ja, en Linkmaskekompis också)


åkte till Eskilstuna igår för att titta på Britt-Marie Christofferssons utställning igen. Jag gillade den så mycket så jag ville se den en gång till innan den åker till Japan.


Jag undrar om denna kofta värmer särskilt mycket?


Vi hann att gå till Nystvindan och vara med på deras stickkafé en stund också.


Jag hade ju spanat in att Nystvindan hade fått in OnLines 6-trådiga sock-garn innan jag åkte dit. Så nu har jag två nystan som skall bli lite tjockare sockar endera dan.

2 kommentarer:

Inger sa...

Du nämde inte andra garnköp.Tack för en trevlig dag.

Metta sa...

Så trevligt ni verkar ha haft på er resa. Önskar jag hade kunnat vara med, då jag tyvärr inte sett utställningen. Har beundrat Ingers fina bilder och får nöja mig med det.