20 december 2007

Jag har funderat på...

...hur många stickningar som ligger o väntar på att bli klara, UFO´n med andra ord.
Några vet jag om, dom har jag fastnat på för att jag inte riktigt vet hur jag vill ha det, eller så var det grejer som helt plötsligt blev inaktuell.
Jag tittade i en korg för att se vad som fanns där, och ja, där fanns det jag förväntade mig och så en överraskning, ett kitt med material till en schal i super kid mohair(blå-turkos!). Warp o Wefts Tulpan-schal. Den hade jag glömt bort att jag hade! Jag minns inte när jag köpte den heller, det är väl några år sen skulle jag tro.
Just nu skulle jag kunna ta fram stickor och börja sticka för att se hur det blir...... men jag tror att jag måste vara ordentlig och tänka på att det är en arbetsdag i morgon också!

4 kommentarer:

Inger sa...

Det är kul med överraskningar.Nu är det färdigjobbat,ångrar bara att jag inte drämde igen dörren när jag gick.

Anonym sa...

UFOn... ja jag har flyttat det mesta av min stash till lådan i en kökssoffa. Och det kom fram en del. Jag vill nog göra klart allt... sen!

Stick-kine sa...

Gott Nytt Stickår önskar jag dig!
Just nu har jag stickat 5 mönsterrader på Monkeysockan, den blir jättefin tycker jag, hoppas skön också! Kram, Kine

Anonym sa...

... och jag hittade en UFO-KAL!

http://cleanyourplate2008.blogspot.com/

Ses i morgon!