04 mars 2008

Den där Swallowtail schalen..

..går mot sitt slut. Och under vägen så har den blivit större än mönstret sa, för jag tyckte att jag hade så mycket garn. Det slutade med att jag köpte ett nystan till! Det är en liten nyansskillnad och det skall bli intressant att se hur mycket det syns när den är klar.
Jo, det gick bra att göra den större, men det blev lite mer att räkna än jag hade räknat med.
Att göra fler av grunden (Budding lace) gick lätt att räkna ut. Det var 5 omgångar till. Det räckte för att nästa bård, Lily of the valley skulle passa, men sen när jag gick över till den sista bården blev det ett varv att repa upp. Det saknades fyra maskor. För att fixa det så la jag in två extra varv (alltså ett rätvarv med normala ökningar med tillhörande avigvarv) innan sista bården. Nu är halva sista bården kvar och ännu så länge verkar den bli bra!

Inga kommentarer: