19 oktober 2008

Frågor och svar

Kroknålar finns att köpa hos Garnhärvan , Stäkets hantverk o design och Marias Garn i Stockholm. Sen bör det väl finnas på andra ställen också, men dessa vet jag.

Garnet jag har använt i mina krokade vantar är garnet mörk karamell från Östergötlands Ullspinneri . Jag tycker mycket om deras garner, de är så mjuka o ickesticksiga.
Hjärtschalen är stickad i deras garn ljus karamell.

Hjärtschalens mönster har jag gjort själv. Den som är medlem i Sticka! hittar mönstret där.

Har jag glömt att svara på någon fråga, så kommentera igen så skall jag svara då.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag har börjat fundera på packningen, svårt att veta vad man ska ta med, men man kan väl inte ta med för mycket =)

Sak bli skoj att träffas.
Ha de så gott så länge.
Eva.