07 februari 2009

Inget upplagt ännu!

Till Tivoli alltså.
Jag håller på med ett par krokade vantar som skall ges bort på fredag. Dom har liksom lite högre prioritet än Tivoli.
Så har jag provstickat mönstret Old Shell Border Pattern, från boken Heirloom Knitting, i pälsullgarn (från Östergötlands ullspinneri).
Men det blev "bara" en provlapp, inget som går att använda(såvida det inte går att sy ihop till en pulsvärmare förstås).
Jag funderar på att göra en rektangulär schal av det.
Men vilken färg i så fall? Det finns ju en del fina att välja på!

2 kommentarer:

Inger sa...

Stort tack för hjälpen idag.Om du tittar in hos mig så ser du att här har det blivit upplagt och stickat några varv.

Garnhumlan sa...

Hej! Jag följer dina öden och äventyr på avstånd. Tycker att Diamond blir jättefin.
Om du vill har du en utmaning på min blogg.