30 mars 2010

Hej igen!

Nu har jag varit i Malmö på Stora Symässan och visat krokning.

Därav min tystnad ett tag. Det tar lite tid att få ordning på allt som skall med. Funderingar på vad jag skall ha på workshopen, vad man kan visa i montern....o.s.v.
Men kul hade jag!
Att få stå o visa krokning i dagarna tre!
Jag hann inte att gå runt o titta på de övriga utställarna. Jag gjorde två korta turer för att köpa lite garn i alla fall.
Hos opalgarn "hittade" jag tre nystan, två syns här. Enfärgade som jag tror kommer att dyka upp i någon krokning framöver.
Så Ullcentrums tre-trådiga ullgarn, som jag också tror kommer att dyka upp i någon krokning.


Det tredje nystanet från Opalgarn var det en påskpresent med. Korta stickor för sockor eller vantar. Jag har ju inga såna så det slog till på.
Och jag började ganska så fort med ett par sockar också. Jag ville ju prova stickorna. Jag har ju trott att det skulle kännas konstigt med så korta stickor, men det går ju över förväntan!
Fast, jag behövde ta fram nagelfilen o fila lite på dom. Några för spetsiga spetsar o lite för mycket motstånd vid trycket på dom. Men nu går dom bra.


1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Visst är det ganska skönt med nättare stickor?! Ja, när de inte är för vassa alltså...