19 augusti 2011

Några fler bilder från Färöarna.

Det fanns mycket att titta på, där på Färöarna.
Jag höll mig mycket till det lilla.
Så här kommer några glimtar.

Här är det fågelholkarna som tilldrog sig mitt intresse.
Alltså, fågelholkar med hall, det har jag inte sett tidigare.


Kabbeleka som blommar i början av juli.
Det tyder på en lite senare vår än jag är van vid.

Denna kabbelekan var så fin den med.


En ensam liten grästuva som klamrar sig fast på bergväggen.
Den var bara några cm stor, men envis!


Det ser nästan ut som en noshörning!


Någon som har stänkt vit stenfärg i det gråa berget.
Det var alltså stenen som såg ut så här.


Bakom skolan där vi hade kurserna och höll till på dagen
hittade jag denna lilla orkidé.


En blomma som jag inte sett förut (vad jag minns).
Kanske namnet ger en ledtråd, att den leker med en.
Gyckelblomster heter den.


Inga kommentarer: