07 september 2006

2 Schalar

Min diamondschal är klar! och den blev stor! och det var precis det jag ville!


Jag är stolt över den stickade kanten, en I-cord som avslutning blev det.


Inte nog med detta, jag har även hållt på att sticka en schal med hjärtan på, i Ullspinneriets fina flerfärgade garn. På dessa två foton kan man studera skillnaden mellan att använda blixt och att ta kortet utan blixt. Det ser ut som två olika schalar, men jag lovar, de är samma schal!

Först med blixt

..och sen utan blixt.

6 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilket tålamod du har som stickar så stora projekt. Verkligen snygga sjalar, båda två! Jag gillar I-cordkanten på diamonden.

Anonym sa...

I-cordkant är ju så snyggt!

Hjärtesjalen med blixt har fina hjärtan, men den utan blixt är snyggare i färger och randning. Vilken tur att du slipper välja sjal!

Jag tror att din vita spetsgrunka blir fin blockad.

Snart är det lörda! ;-)

Ullin sa...

Så underbara! Hjärteschalen blir jag verkligen förälskad i. Var har du hittat mönstret? Jag är intresserad till mitt röda ullgarn.

Annelie sa...

De är jättefina båda två! Läste på någons blogg att diamondsjalen hade knök i mönstret. Är det något som du också upplevt? Skulle gärna ge mig på den så småningom men eftersom jag inte är så bra på att komma med lösningar på mönsterproblem drar jag mig för det.
Jag undrar också, precis som Ullin, var du hittat mönstret till hjärtesjalen.

Malin sa...

Wow, vilka stora och härliga sjalar.
Gillar verkligen färgerna i hjärte-sjalen.

Stickorren sa...

Hjärteschalen är egen design. Kommer alla åt yahoogruppen så lägger jag mönstret där under files, nån dag när jag får tid.