06 januari 2007

Lite Färdigt

Har ni noterat att livet inte blir som man planerar? och tur är väl det! på gott o ont!
Jag har spenderat en hel del tid framför tv´n med en stickning, det blir en del stickat då!
Till exempel detta!




En Noro SilkGarden schal. Jag köpte dessa två nystan i våras och ville göra något extra med dom, så då blev det en liten schal till mig själv.




Så har jag gjort lite till min systerson. Karamellgarnet från Ödeshögs Ullspinneri passar ju väldigt bra till ett par barnvantar, sockarna är i normalt raggsocksgarn.


Så behöver jag ju ett par raggsockar till mig själv.... för de extra som låg hemma har jag gett bort (sen finns ju alltid risken att dessa får samma öde) grytlapparna är bara en "lapp" som jag har stickat 2 räta 2 aviga och bytt plats vartannat varv, sen en virkad kant runt om som avslutas med hanken. Här är det garnet som man varierar med, detta garnet är självrandande, så enklare kan det inte bli! Jag använder bomullsgarn, det tycker jag att det skall vara i grytlappar.

6 kommentarer:

Inger sa...

Härliga färger i sjalen.

Anonym sa...

sjalen är bara sååå Stickorren, tänk att man kan få så pass mycket av två nystan ändå! Vilka stickor har du använt? 6or eller mer?

Stickorren sa...

Stickor 10 1/2 US, vad blir det... ung 6,5 mm tror jag.

Fröken Fräken sa...

Jag gillar verkligen färgerna i alla dina alster!

Kristina sa...

Barnvantar.. ja tack gärna en lektion någon gång. Snygga garner!

Garngamen sa...

Ohh, den sjalen var ju jättefin, måste nog studera silkgarden NOGA. Snygga färger!