21 januari 2007

Tur med vädret!

Jag har i veckan varit o flyttat dotter från en stad till en annan. Med tanke på förra helgens väder så var det med lite molande oro i magtrakten som jag började veckan. Men det har löst sig helt underbart. Tog visserligen några timmar längre att åka tåg dit jag skulle (Lund) än vanligt (hon hade tagit bilen veckan innan!) men det var ju överkommligt. Sen var det till största delen uppehåll, en del regn, men ingen snö, inga hala vägar, ganska lite trafik. Så nu känns det lugnt när hon är installerad på sitt nya studentrum.

Jag hann ju med lite annat än bara packa o flytta... det finns en garnaffär där i Lund, Sländan, den blev av med några härvor när jag var in o tittade....




Lite bourettesilke. Inte för att jag vet vad det skall bli, men de var såå fiina.
Jag har börjat fundera på om jag skall investera i några härvor till så det räcker till en sommarkofta?
Sen hittade jag lite babyalpacka som kan vara bra till en mössa o vantar kanske....


3 kommentarer:

Kristina sa...

Åh har du oxå handlat alpackan. Jag funderar över att sticka en basker till mig. För vinterdagar som inte är så blåsiga och kalla som idag..

Anonym sa...

Ååååååååååååååååååååååååååh!

Ullin sa...

Vilka härliga garninköp jag riktigt känner hur gosiga härvorna är.