15 augusti 2007

Stickstämman del 1

Så kom jag då äntligen till Leksand och Folkhögskolan. Mottagandet var härligt, för att inte tala om att träffa många bekanta!

Hitta rummet, bära in sina grejer, bädda sängen, sen gick vi några hungriga på kvällen in till Noret och åt lite. Sen väl tillbaks på skolan hann man ju med att sticka lite innan det var dags för sängen och den STORA dagen.


På torsdagen kom alla andra, vi började med information och sen direkt till första kursen


Jag började med Mönsterkonstruktion för stickat. För mig var det som att pusselbitarna föll på plats. Jag insåg att delarna var för sig kunde jag, nu blev det en hel bild/mönster av det. Så nu skall jag göra mönster till mina tröjor som jag har köpt garn till!



Torsdagkvällen gick vi in till Noret igen. Denna gång för att besöka Uppstickaren. Där fans det garn, mönster och stickat att titta på.

Nöjda besökare hos Uppstickaren!

Sen till Leksands Hemslöjd och Museet.

Vi fick information om kurbitsmålare, tittade på målningar och textil, det finns så mycket fint!

På hemvägen hittade jag några fotavtryck.








1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Kom du tomhänt från Karin K?