27 augusti 2007

Stickstämman del 2

På fredagen åkte vi till Falun. Vi besökte Falu museum, med föreläsning om skapande. Så tittade vi på de textilier på den kommande utställningen på mseet. Bland annat två gamla tvåändsstickade vantar.

Efter lunchen så skulle vi skapa själva, vi hade med en virknål o sax. Sen fick vi en plastpåse och skulle virka en kasse! Det utbröt ett febrilt klippande och virkande.....

När alla var färdiga så hade vi vernissage av våra plastkasseväskor.


Ingen var den andra lik!
På kvällen var det marknad på skolan. Garnmarknad förstås. Jag sålde krokmönster så jag hann inte titta så mycket garnerna, men jag hade ju varit på Wåhlsteds innan och hade inte kunnat bestämma mig om jag skulle ha garn till en kofta.



Nu slog jag till, skimmer, ljung, och med mina nya kunskaper i att räkna ut mönster själv så skall det väl bli något!

Inga kommentarer: