28 februari 2008

Nu kan jag visa...

...den röda hjärt-schal som jag har stickat på sen i oktober. Som vanligt har jag använd ombré-garnet från Östergötlands Ullspinneri, jag tycker det är så mjukt o skönt.


Jag har gett den till en uppskattad arbetskamrat som gick i pension. Hon behöver något skönt att svepa omkring sig när hon sitter framför brasan på vintern och på altan på sommarkvällarna.

Kommer ni ihåg min blå-gröna hjärt-schal? Den har också blivit bortgiven, som födelsedagspresent.

Lite trist att jag inte har något själv, men det finns ju faktiskt en finess med det! Jag kan börja på en ny!

Jag tror att det denna gång skall bli en blå-grå, fast det gröna ombré-garnet är riktigt snyggt det med, ..... vi får se vilken färg det blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen -
den är ju snyggast i rött ju! ;-)))

Emmas dagar sa...

O, vilken fin sjal!