17 februari 2008

Vilken tur...

...att det var för att jag var för trött som jag hittade så lite.
Nää, bara 3 WIP i stickning hade varit allvarligt, då hade man nog fått fundera på hur jag mådde.
Men ni kan vara lugna, jag har tittat lite mer noga:
1: Februarisockarna, inte ens en dm på första sockan.
2: Mutsockarna, har gjort hälen på första sockan, och jag gjorde den som mönstret sa så det blev väl några väl valda ord ibland när det inte blev som jag ville. Men nu kan jag den hälen också!
3: Västen till dotter, inget har hänt på ett tag. Bak och framstycke är klara så nu är det "bara" kanterna runt hals och armar som skall göras.
4: Swallowtail schalen den ligger under..
5: ....två nystan i blå färger som jag funderar på vad jag skall kroka av, kanske en mössa?
6: En icarus schal, men den ser man knappt, det är bara sex varv gjorda, så jag tror att den är påbörjad.
7: En grå schal i Kid Seta, nyss påbörjad, det skall bli en present i juli.
8: Så hittade jag ett par vantar som jag hade glömt, blå-gula, kanske blir dom klara nån gång.
9: Pulsvärmare som väntar på bättre tider.....
10: Den där Birds Eye som jag stickade för att testa mönstret på. Det är helt fel garn till det mönstret så jag funderar på att dra upp den.
11: Så finns den där västen, som skall bli en kofta, som går låååångsaaamt framåt.
Så har jag två färdiga schalar, som väntar på lite vatten och pusslet...
Nu känns det bättre!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Hihihi!! Nu börjar det likna något. Jag höll ju nästan på att bli orolig för dig..

Inger sa...

Jag tänkte väl det,att det lät lite för fattigt förut.Fast det är tur att man inte räknar alla de där nystanen som ligger och väntar på att bli något alldeles särskilt.Vet inte hur många tröjor jag har på väntelistan.Den kötiden är nog längre än hos sjukvården.

Agneta sa...

skönt ...fick lite skrämselhicka av att höra om dina få projekt för då hade nog jag vart tvungen att göra något radikalt jag också.

Metta sa...

Det blev tydligen en hel del till slut. Måste erkänna att jag inte har så mycket på gång. Har mest stickat sockor sista tiden. Det har varit skön avkoppling när det varit jobbigt.
Ska bli kul att följa dina projekt.
Kram / Metta